Minőség kedvező áron!

Webáruház készítés lépésről - lépésre 3.rész

Sok dolgot említettem az előző két webáruház indításos cikkben, ami az induláshoz kell, most a mit NE TEGYÉL rész következik.
 
Hanyag piackutatás
Ha nem jól méred fel a piacot és a hozzá kapcsolódó jogi szabályozást, akkor kellemetlen meglepetésben lehet részed!
Ellenőrizd, hogy a termék/szolgáltatás, amit el akarsz adni, engedélyezett az adott országban.

Bizonyosodj meg róla, hogy el tudod adni. Készíts rá többféle forgatókönyvet. (Mennyi idő alatt tudod eladni? Tudod-e tárolni vagy folyamatosan megrendelni? Kik a Te vevőid és mi motiválja őket?)
Számold ki te mennyiért tudod eladni és mennyi hasznod lesz rajta! Olcsóbb-e esetleg a konkurencia? 

 
Széles termékpaletta, de nem minden!
Ne akarj eladni mindent! Lehet, hogy Te vagy a város legjobb kávégép eladója, a hobbid pedig az airsoftozás. Az elkészített webáruház a kávégépeid eladására lett létrehozva. Elég fura lenne két kávés termék után egy talpig álcázott kommandós képét látni egy airsoft fegyverrel.
A tervezésnél döntsd el milyen termékkategóriákat akarsz, mik azok amik elférnek egymás mellett.
Sok termék, több forgalom, több elérés. Ez igaz, de azt is vedd számításba, hogy azokat a termékeket raktározni is kell, megrendelni, csomagolni és kiszállítani. Persze ha van rá kapacitás és van egy jó szoftvered, amivel megkönnyítheted az adminisztrációt, mint pl.: a Vipintra ügyviteli rendszer, akkor meg tudod oldani.

 

Amatőr, esetleg félkész webshop
Ingyenes webshop motort használóknál gyakori probléma, hogy a minőség rovására megy a spórolás. Az oldal nem kereső- és felhasználóbarát. Túl sokáig tart a betöltés, feltűnő a színezése és még a végtelenségig sorolhatnám.
Ezekre figyelj oda, ne zsúfold túl. Eladni szeretnél minél kisebb ráfordítással? Ki nem? De nem ez a módja! Sajnos erre áldozni kell! Amikor jön egy lehetséges vevő, akkor ő első körben megnézi az oldalad és az alapján alkot egy véleményt. Nem az ISO minőségbiztosításod vagy a 2017-es okleveleid érdeklik, hanem az oldal kinézete és a termékek.
 
Kevés vagy rossz tartalom
Ha az ürességtől kong az oldalad, az nem fog bevételt hozni. A helyesírási hibák és a rossz minőségű képek nem építik ki a felhasználó bizalmát. Gyári leírás, másolt cikkek? Nem jó! A Google hátra rangsorol téged, ha más oldalakról szeded az anyagaid.
 

Kulcsszavak
Hiányzó vagy rossz kulcsszavak nem hoznak látogatót, vagy ha mégis, akkor el is kattintanak, mert nem ezt keresik. Miután elindult az oldalad érdemes lesz ránézni a Google Analytics-ben, ha magas a visszafordulási arány, akkor az emberek megtalálják az oldalad, de nem ezt keresik. Ilyenkor érdemes újradefiniálni a kulcsszavakat és/vagy a hirdetési kampányaid.

 

Nem reszponzív felületek
Minden eszközön jól kell megjelennie, ha szétcsúszik a kép vagy a gombokra nem lehet kattintani, akkor elmennek a lehetséges vásárlók. Sokszor lehet látni olyat, hogy a kép vagy szöveg kilóg a képernyőből, akár PC-n akár mobilon. Az ilyen oldalak arra engednek következtetni, hogy nem vagyunk profik, nem értünk az általunk forgalmazott termékekhez. Az ilyen luxust nem engedheti meg magának a kezdő webshop, a nagyobb és ismert oldalaknál pedig presztizsvesztés egy-egy ilyen hiba.
 
Felugró hirdetések, ajánlatok
Van egy akciód? Tedd ki bátran, de ha egyszer bezárta a felhasználó, akkor már többet ne jelenítsd meg felugró ablakként, mert nem érdekli. Ha folyamatosan elé ugrik, akkor ott fogja hagyni az oldalt és a számára érdekes dolgokat sem fogja elolvasni.
Kicsit olyan érzésem szokott lenni az ilyen agresszív hirdetésekkel, mintha a porszívó ügynökre rácsuktam volna az ajtót, de bemászik az ablakon. Majd miután újra kitessékeltem és visszamegyek a gépemhez, már ott ül a székemben és tolja elém a forradalmian új porszívót, ami még azt a koszt is eltünteti, ami majd a jövőhéten fog kerülni a szőnyegemre.
Ingyenes weboldal elemzés
Kíváncsi rá hogyan teljesít weboldala 2018-ban? Ingyen kielemezzük weboldalát és tanácsokat adunk esetleges újításokkal kapcsolatban!
Ingyenes weboldal elemzés
Ez az oldal cookie-kat használ. Ha az oldalon böngészik, akkor elfogadja, hogy a személyre szabott, maradéktalan minőségű tartalom érdekében az oldal cookie-k segítségét vegye igénybe. További információk Értem

Süti („cookie”) Információ

Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges.
A „sütiket” az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint az Európai Unió előírásainak megfelelően használjuk.
Azon weblapoknak, melyek az Európai Unió országain belül működnek, a „sütik” használatához, és ezeknek a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük.

1. „Sütik” használatának szabályzata

Ez a szabályzat a domain név weboldal „sütijeire” vonatkozik.

2. Mik azok a „sütik”?

A „sütik” olyan kisméretű fájlok, melyek betűket és számokat tartalmaznak. A „süti” a webszerver és a felhasználó böngészője közötti információcsere eszköze. Ezek az adatfájlok nem futtathatók, nem tartalmaznak kémprogramokat és vírusokat, továbbá nem férhetnek hozzá a felhasználók merevlemez-tartalmához.

3. Mire használhatók a „sütik”?

A „sütik” által küldött információk segítségével az internetböngészők könnyebben felismerhetők, így a felhasználók releváns és „személyre szabott” tartalmat kapnak. A cookie-k kényelmesebbé teszik a böngészést, értve ez alatt az online adatbiztonsággal kapcsolatos igényeket és a releváns reklámokat. A „sütik” segítségével a weboldalak üzemeltetői névtelen (anonim) statisztikákat is készíthetnek az oldallátogatók szokásairól. Ezek felhasználásával az oldal szerkesztői még jobban személyre tudják szabni az oldal kinézetét és tartalmát.

4. Milyen „sütikkel” találkozhat?

A weboldalak kétféle sütit használhatnak:

Elengedhetetlen munkamenet (session-id) „sütik”:

Ezek használata elengedhetetlen a weboldalon történő navigáláshoz, a weboldal funkcióinak működéséhez. Ezek elfogadása nélkül a honlap, illetve annak egyes részei nem, vagy hibásan jelenhetnek meg.

Analitikai vagy teljesítményfigyelő „sütik”:

Ezek segítenek abban, hogy megkülönböztessük a weboldal látogatóit, és adatokat gyűjtsünk arról, hogy a látogatók hogyan viselkednek a weboldalon. Ezekkel a „sütikkel” biztosítjuk például, hogy a weboldal az Ön által kért esetekben megjegyezze a bejelentkezést. Ezek nem gyűjtenek Önt azonosítani képes információkat, az adatokat összesítve és névtelenül tárolják. ( pl: Google Analitika)

Funkcionális „sütik”:

E sütik feladata a felhasználói élmény javítása. Észlelik, és tárolják például, hogy milyen eszközzel nyitotta meg a honlapot, vagy az Ön által korábban megadott, és tárolni kért adatait: például automatikus bejelentkezés, a választott nyelv, a szövegméretben, betűtípusban vagy a honlap egyéb testre szabható elemében Ön által végrehajtott felhasználói változtatások. Ezek a „sütik” nem követik nyomon az Ön más weboldalakon folytatott tevékenységét. Az általuk gyűjtött információkban lehetnek azonban személyes azonosító adatok, amelyeket Ön megosztott.

Célzott vagy reklám „sütik”:

Ezek segítségével a weboldalak az Ön érdeklődési körének leginkább megfelelő információt (marketing) tudnak nyújtani. Ehhez az Ön kifejezett belegyezése szükséges. Ezek a sütik részletes információkat gyűjtenek böngészési szokásairól.

5. Tartalmaznak a „sütik” személyes adatokat?

A legtöbb „süti” nem tartalmaz személyes információkat, segítségével nem azonosíthatók a felhasználók. A tárolt adatok a kényelmesebb böngészésért szükségesek, tárolásuk olyan módon történik, hogy jogosulatlan személy nem férhet hozzájuk.

6. Miért fontosak a „sütik” az interneten?

A „sütik” szerepe, hogy kényelmesebbé tegyék a felhasználók számára a böngészést, hiszen a böngészési előzmények révén állítja be a felhasználóknak a reklámokat, tartalmakat. A „sütik” letiltása vagy korlátozása néhány weboldalt használhatatlanná tesz. A letiltott vagy korlátozott „sütik” azonban nem jelentik azt, hogy a felhasználóknak nem jelennek meg hirdetések, csupán a megjelenő hirdetések és tartalmak nem „személyre szabottak”, azaz nem igazodnak a felhasználó igényeihez és érdeklődési köréhez. Néhány minta a „sütik” felhasználására:

7. Biztonsággal és adatbiztonsággal kapcsolatos tényezők.

A „sütik” nem vírusok és kémprogramok. Mivel egyszerű szöveg típusú fájlok, ezért nem futtathatók, tehát nem tekinthetők programoknak. Előfordulhat azonban, hogy más szándékkal (rosszindulattal) rejtenek el információkat a „sütiben”, így azok spyware-ként működhetnek. Emiatt a víruskereső és –irtó programok a „sütiket” folyamatosan törlésre ítélhetik.

Mivel az internet böngészésre használt eszköz és a webszerverek folyamatosan kommunikálnak, tehát oda-vissza küldik az adatokat, ezért ha egy támadó (hekker) beavatkozik a folyamatba, kinyerheti a „sütik” által tárolt információkat. Ennek egyik oka lehet például a nem megfelelő módon titkosított internet (WiFi) beállítás. Ezt a rést kihasználva adatokat nyerhetnek ki a „sütikből”.

8. A „sütik” kezelése, törlése

A „sütiket” a használt böngészőprogramokban lehet törölni vagy letiltani. A böngészők alapértelmezett módon engedélyezik a „sütik” elhelyezését. Ezt a böngésző beállításainál lehet letiltani, valamint a meglévőket törölni. Mindemellett beállítható az is, hogy a böngésző értesítést küldjön a felhasználónak, amikor „sütit” küld az eszközre. Fontos hangsúlyozni azonban, hogy ezen fájlok letiltása vagy korlátozása rontja a böngészési élményt, valamint hiba jelentkezhet a weboldal funkciójában is.

Cookie settings in Internet Explorer
Cookie settings in Firefox
Cookie settings in Chrome
Cookie settings in Safari Google Analytics & Privacy vagy Google Elvek és Irányelvek

9. További hasznos linkek

Ha szeretne többet megtudni a „sütik”-ről, azok felhasználásáról:

Microsoft Cookies guide
All About Cookies
Facebook cookies