Minőség kedvező áron!

Webáruház készítés lépésről - lépésre 2.rész


Ha már ezt olvasod, akkor biztosan tudod mit fogsz forgalmazni.
Viszont itt máris egy döntést kell hoznod: Milyen rendszered legyen? Többféle olcsóbb webshop motor elérhető (wordpress, joomla stb.). Ezeknek a hátránya a nyílt forráskód, könnyű megtámadhatóság és feltörhetőség. A másik választás a zárt kódú saját fejlesztésű oldal, mint amit mi is fejlesztünk.  A zárt kódú oldalak sebezhetősége sokkal kisebb, szinte feltörhetetlen. Ráadásul teljesen egyedi, kifejezetten a Te vállalkozásodra szabva.

 
A sikeres kiválasztást követően meg kell tervezni az oldal kinézetét. Minél letisztultabb és átláthatóbb, annál könnyebben igazodnak ki rajta a felhasználók. Ez a gyakorlatban azt jelenti a számunkra, hogy szeretünk szakítani a sablonos megoldásokkal, de úgy, hogy ne szaladjunk túl a művészieskedés és a használhatóság határain.
Marketing szempontból fontos, hogy amit keresnek a látogatók azt könnyedén megtalálják, illetve megértsék az oldal működését. Fontos például a keresés mező láthatósága az oldaladon. Amennyiben az nincs szem előtt, nem fogja keresgélni a felhasználó.
Általános igazság, hogy a felhasználó megoldást keres a problémájára, legyen az információ vagy szükséglet. Ha megtalálja a választ, akkor később is vissza fog jönni. Remarketinggel egy ilyen vásárlót visszacsábítani 5x könnyebb, mint újat szerezni.
Tervezzünk hosszútávra! A designban és az oldal struktúrájában nem szokás nagy változtatásokat tenni, mert a visszatérő vásárlók tudják a „kitaposott ösvényt” és emlékeznek az oldal működésére. Bennük már kialakult a bizalom és az elégedettség. Egy esetleges nagyobb változtatás csökkentheti vagy eltüntetheti azt.
Designokat terveztetni vagy vásárolni tudsz. Egy alternatíva lehet akár a Templatemonster is. Itt több ezer kinézet közül tudsz választani, amit fel tudunk használni az új weboldaladhoz vagy áruházadhoz.
https://www.templatemonster.com/?aff=Szoftverhaz
Érdemes regisztrálni és bogarászni egy kicsit. A számodra tökéletesen megfelelő már lehet fel is van töltve és csak arra vár, hogy „hazavidd”.

 
Nem győzzük eleget hangsúlyozni azt, hogy menyire fontos a keresőoptimalizálás. A Google rangsor alapján szerezhetünk vagy éppen veszíthetünk el látogatókat. Ha keresel valamit, akkor te sem mész el a találati oldalakon a 3. 4. vagy még további helyezésig, ugye? Ezzel más is így van! Ezért kell arra törekedni, hogy minél előrébb tudj kerülni a találati listában. Nem baj, ha neked ez ismeretlen terep! Azért vagyunk, hogy segítsünk neked a tapasztalatunkkal.
 
Van már domain neved? Ha nincs ötletelj és ellenőrizd szabad-e:
http://www.domain.hu/domain/szabad-e/
Arra figyelj oda, hogy ne legyen összekeverhető más céggel vagy termékkel, mert a Te vevőid lehet véletlen az ő oldalukra mennek és ott vásárolnak. Célszerű könnyen megjegyezhető nevet választani, amit szóbeli beszélgetésekben, telefonon könnyen át lehet adni.
Ezzel szorosan összekapcsolódik a tárhely. Sok erre szakosodott cég van, aki napi 24 órában tudja biztosítani az üzemeltetést. Ha nincs erre külön szolgáltatód, akkor be tudunk ajánlani partnerünknél, aki kedvezményesebb áron fogja biztosítani számodra.
 
Az előbb említettem, hogy mobil eszközökre is optimalizálnod kell az oldalad. Mivel egyre többen telefonról nézegetik a weblapokat, rendelnek meg termékeket vagy böngészik a közösségi médiát, szinte kötelező az oldalad reszponzívvá alakítani. Ez röviden annyit jelent, hogy az oldalad tartalma mindig az adott készülék felbontásához igazodik. Nem fog kilógni semmi a képernyőről nem csúsznak szét a szövegek. Biztos Te is láttál már ilyen oldalakat. Ilyenkor az első benyomás már egyből negatív lesz és valószínűleg be is zárod az oldalt.
 
Amennyiben már rendelkezel weboldallal, akkor Google Analytics-ben meg tudod nézni melyik aloldalaidra mennek a legtöbben.  Valószínűleg a legnagyobb látogatottság nem egy termék vagy szolgáltatás adatlapján van, hanem egy cikknél vagy bejegyzésnél. Ez a webshopban sem lesz másképpen. Minőségi tartalmakkal, információkkal kell feltölteni digitális tered.  Emellett persze fontos jó termékleírásokkal és képekkel ellátni termékeid, hiszen ezek győzik meg a felhasználókat a vásárlásról. Érdemes kombinálni ezt a kétféle tartalomkezelést. Tegyük fel, hogy egy kávéfajtát értékesítesz. Önmagában ez egy napi fogyasztási cikk. Sok ember használja és minden háztartásban előfordul. Az oldaladon írhatsz egy remek ajánlót a kávé jótékony hatásairól vagy történetéről. A szöveg végére egy csésze forró gőzölgő kávéról kitehetsz egy  képet, alatta pedig az ezzel kapcsolatos termékeket megjelenítheted. Máris létrehoztál egy olyan tartalmat, ami növelte az oldalad marketing anyagait és összekapcsoltad a termékeladással. A keresőoptimalizálás elősegítése érdekében a cikkben pár kulcsszó megadásával máris újabb találatok jöhetnek a keresésekből. Igen tudjuk, ez időigényes. Biztos felmerült benned a kérdés, hogy mindez megéri-e?


A válaszom IGEN! Pontos számokat nem tudok mondani, hogy mennyire, de egy gyors hozzávetőleges számolással megbecsülhető. Lássunk egy példát:
Adwords hirdetést indítottunk napi 2000 Ft-os keretettel.
Kattintásonként  nekünk 95 Huf/ látogató volt az arányunk. (Az egyszerűség kedvéért számoljunk 100 forinttal)
Ebből napi 20 elérést kaptunk fizetve, ezzel szemben miután elkezdtünk cikkeket és használati útmutatókat írni, azokra az oldalainkra napi 40-60 látogató érkezett, méghozzá INGYEN! Itt azért kicsit füllentettem, valójában nem ingyen érkeztek, hiszen a kolléga munkabérét meg kell fizetni, de ha ezekből a látogatókból már 1 vásárlás van, máris megtermelte az erre fordított bérköltséget. Nincs azonnal megtermelt értéke? Ez a tartalom akár évekig kint lehet, növelve a tudásbázisod, így szinte biztos, hogy előbb-utóbb kézzel fogható értéket is hozzáad cégedhez.
 
Emellett persze kell a külön hirdetés, hiszen a hirdetésekkel külön kulcsszavakra, akár termékre lebontva is célzottan tudsz elérni embereket, akár a Google keresőn keresztül, akár Facebook hirdetéssel.
Gyűjteni kell az e-mail címeket, abból feliratkozói bázist készíteni és már mehetnek is a hírlevelek.
Az embereket címlistákba szedheted. Minden címlistába más tematikájú hírleveleket küldhetsz. Ha jól rendszerezed őket, akkor mindenki olyan tartalmat kap, ami érdekli és ezáltal vásárlásra buzdítod.
Mielőtt nekilendülsz a hírlevél gyártásnak, mindenképpen nézd meg pár konkurencia működését. A nagyobbaktól mindig lehet tanulni. Ők már a kitaposott úton haladnak. Amennyiben ellesed tőlük a bevált technikákat, akkor időt és energiát takarítasz meg, amit saját ötleteid megvalósítására fordíthatsz.

Remélem tudtam segíteni és továbbra is hasznos információkkal ellátni. Ebből a cikksorozatból még van egy rész, amiben a tipikus hibákról teszünk majd említést. Ezen a linken tudod elérni.
Ingyenes weboldal elemzés
Kíváncsi rá hogyan teljesít weboldala 2018-ban? Ingyen kielemezzük weboldalát és tanácsokat adunk esetleges újításokkal kapcsolatban!
Ingyenes weboldal elemzés
Ez az oldal cookie-kat használ. Ha az oldalon böngészik, akkor elfogadja, hogy a személyre szabott, maradéktalan minőségű tartalom érdekében az oldal cookie-k segítségét vegye igénybe. További információk Értem

Süti („cookie”) Információ

Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges.
A „sütiket” az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint az Európai Unió előírásainak megfelelően használjuk.
Azon weblapoknak, melyek az Európai Unió országain belül működnek, a „sütik” használatához, és ezeknek a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük.

1. „Sütik” használatának szabályzata

Ez a szabályzat a domain név weboldal „sütijeire” vonatkozik.

2. Mik azok a „sütik”?

A „sütik” olyan kisméretű fájlok, melyek betűket és számokat tartalmaznak. A „süti” a webszerver és a felhasználó böngészője közötti információcsere eszköze. Ezek az adatfájlok nem futtathatók, nem tartalmaznak kémprogramokat és vírusokat, továbbá nem férhetnek hozzá a felhasználók merevlemez-tartalmához.

3. Mire használhatók a „sütik”?

A „sütik” által küldött információk segítségével az internetböngészők könnyebben felismerhetők, így a felhasználók releváns és „személyre szabott” tartalmat kapnak. A cookie-k kényelmesebbé teszik a böngészést, értve ez alatt az online adatbiztonsággal kapcsolatos igényeket és a releváns reklámokat. A „sütik” segítségével a weboldalak üzemeltetői névtelen (anonim) statisztikákat is készíthetnek az oldallátogatók szokásairól. Ezek felhasználásával az oldal szerkesztői még jobban személyre tudják szabni az oldal kinézetét és tartalmát.

4. Milyen „sütikkel” találkozhat?

A weboldalak kétféle sütit használhatnak:

Elengedhetetlen munkamenet (session-id) „sütik”:

Ezek használata elengedhetetlen a weboldalon történő navigáláshoz, a weboldal funkcióinak működéséhez. Ezek elfogadása nélkül a honlap, illetve annak egyes részei nem, vagy hibásan jelenhetnek meg.

Analitikai vagy teljesítményfigyelő „sütik”:

Ezek segítenek abban, hogy megkülönböztessük a weboldal látogatóit, és adatokat gyűjtsünk arról, hogy a látogatók hogyan viselkednek a weboldalon. Ezekkel a „sütikkel” biztosítjuk például, hogy a weboldal az Ön által kért esetekben megjegyezze a bejelentkezést. Ezek nem gyűjtenek Önt azonosítani képes információkat, az adatokat összesítve és névtelenül tárolják. ( pl: Google Analitika)

Funkcionális „sütik”:

E sütik feladata a felhasználói élmény javítása. Észlelik, és tárolják például, hogy milyen eszközzel nyitotta meg a honlapot, vagy az Ön által korábban megadott, és tárolni kért adatait: például automatikus bejelentkezés, a választott nyelv, a szövegméretben, betűtípusban vagy a honlap egyéb testre szabható elemében Ön által végrehajtott felhasználói változtatások. Ezek a „sütik” nem követik nyomon az Ön más weboldalakon folytatott tevékenységét. Az általuk gyűjtött információkban lehetnek azonban személyes azonosító adatok, amelyeket Ön megosztott.

Célzott vagy reklám „sütik”:

Ezek segítségével a weboldalak az Ön érdeklődési körének leginkább megfelelő információt (marketing) tudnak nyújtani. Ehhez az Ön kifejezett belegyezése szükséges. Ezek a sütik részletes információkat gyűjtenek böngészési szokásairól.

5. Tartalmaznak a „sütik” személyes adatokat?

A legtöbb „süti” nem tartalmaz személyes információkat, segítségével nem azonosíthatók a felhasználók. A tárolt adatok a kényelmesebb böngészésért szükségesek, tárolásuk olyan módon történik, hogy jogosulatlan személy nem férhet hozzájuk.

6. Miért fontosak a „sütik” az interneten?

A „sütik” szerepe, hogy kényelmesebbé tegyék a felhasználók számára a böngészést, hiszen a böngészési előzmények révén állítja be a felhasználóknak a reklámokat, tartalmakat. A „sütik” letiltása vagy korlátozása néhány weboldalt használhatatlanná tesz. A letiltott vagy korlátozott „sütik” azonban nem jelentik azt, hogy a felhasználóknak nem jelennek meg hirdetések, csupán a megjelenő hirdetések és tartalmak nem „személyre szabottak”, azaz nem igazodnak a felhasználó igényeihez és érdeklődési köréhez. Néhány minta a „sütik” felhasználására:

7. Biztonsággal és adatbiztonsággal kapcsolatos tényezők.

A „sütik” nem vírusok és kémprogramok. Mivel egyszerű szöveg típusú fájlok, ezért nem futtathatók, tehát nem tekinthetők programoknak. Előfordulhat azonban, hogy más szándékkal (rosszindulattal) rejtenek el információkat a „sütiben”, így azok spyware-ként működhetnek. Emiatt a víruskereső és –irtó programok a „sütiket” folyamatosan törlésre ítélhetik.

Mivel az internet böngészésre használt eszköz és a webszerverek folyamatosan kommunikálnak, tehát oda-vissza küldik az adatokat, ezért ha egy támadó (hekker) beavatkozik a folyamatba, kinyerheti a „sütik” által tárolt információkat. Ennek egyik oka lehet például a nem megfelelő módon titkosított internet (WiFi) beállítás. Ezt a rést kihasználva adatokat nyerhetnek ki a „sütikből”.

8. A „sütik” kezelése, törlése

A „sütiket” a használt böngészőprogramokban lehet törölni vagy letiltani. A böngészők alapértelmezett módon engedélyezik a „sütik” elhelyezését. Ezt a böngésző beállításainál lehet letiltani, valamint a meglévőket törölni. Mindemellett beállítható az is, hogy a böngésző értesítést küldjön a felhasználónak, amikor „sütit” küld az eszközre. Fontos hangsúlyozni azonban, hogy ezen fájlok letiltása vagy korlátozása rontja a böngészési élményt, valamint hiba jelentkezhet a weboldal funkciójában is.

Cookie settings in Internet Explorer
Cookie settings in Firefox
Cookie settings in Chrome
Cookie settings in Safari Google Analytics & Privacy vagy Google Elvek és Irányelvek

9. További hasznos linkek

Ha szeretne többet megtudni a „sütik”-ről, azok felhasználásáról:

Microsoft Cookies guide
All About Cookies
Facebook cookies