Minőség kedvező áron!

Webáruház készítés lépésről - lépésre 1.rész


Bevezető, hol is jár a digitális világ?
Társadalmunk napjainkra már azon a szinten tart, hogy az emberek már nem feltétlen a boltok polcain nézegetik az árukat, hanem már a Tesco bevásárlás is online térben zajlik egyre több helyen. Berakod a terméket a kosárba, majd egy alkalmazott kiszállítja hozzád. Nincs sorban állás, nincs cipekedés. Jelentősen csökken a vásárlásra fordított idő és persze az érték is, hiszen amíg körbejárjuk az üzletet biztos találunk valami olyan tárgyat amire valójában nincs szükségünk. Mégis megvesszük, mert akciós vagy éppen megtetszik.
Ilyenkor elgondolkozik az ember, ha már a kenyeret és a kilós kiszerelésű narancsot is online meg lehet vásárolni az én termékeim miért nem? Másoknak már működik a rendszer, kell nekem is!  Ha az elhatározás megvan irány a megvalósítás!
 
De mi is az első lépés a webshop létrehozáshoz, hogyan induljunk el? Cikkünk ebben fog segítséget nyújtani.
 
Minden vállalkozás alapvetően megoldásokat nyújt ügyfeleinek, legyen az egy termék vagy szolgáltatás. Képzeljük bele magunkat a vásárló helyzetébe. Meg kell értenünk azt, hogy mi motiválja, mi alapján hoz meg egy döntést, milyen értékeket részesít előnyben választása során. Árulhatjuk mi a legjobb minőségű és árú rókaprémet, ha az ügyfelünk csak egy lelkes állatvédő és csak műbundát szeretne venni.

Ahhoz, hogy jól működjön az online piacterünk ismernünk kell a célközönséget, egyáltalán van-e kereslet rá, ha van akkor marketing stratégiát kell kialakítanunk és meg kell terveznünk minden egyes részfolyamatot.
Ez lehet, hogy elsőre bonyolultnak és időigényesnek tűnik, viszont ez egy egyszeri nagyobb befektetés, ami később sokkal nagyobb forgalmat generálhat. A nagyobb forgalommal bővül a cég ismertsége, a Google találatokban előrébb kerül és ez elindít egy újabb kört. Még több embert el lehet érni és vásárlásra buzdítani őket.


A webáruház nyitásnak vannak jogi követelményei és mellette az üzemeltetéshez is számos kritériumot teljesíteni kell. Ne aggódj! Ezek nem lehetetlen dolgok. Azért van szükség rájuk, hogy csak azok a cégek kereskedhessenek, akik tisztességes magatartást képviselnek, mint amilyen a Te vállalkozásod is.   Többnyire olyan alapvető dolgok ezek, mint a cégnév, adószám kötelező megjelenítése. Szükséged van adatvédelmi nyilatkozatra és Általános Szerződési Feltételekre.
 
El kell döntened, hogy mennyi pénzt szeretnél költeni az új webshopodra (vagy mellette az új weboldaladra is, ha szükséges). Itt érdemes egy összeg keretet meghatározni, ahol reálisan felméred, hogy mennyi pénzt tudsz rászánni most vagy egy időintervallum alatt. Ilyenkor érdemes megvizsgálni azt, mennyi új megrendelést szerezhetsz és azok mennyivel növelik bevételeid. Ezt tekintheted egyfajta befektetésnek, hiszen itt pénzt áldozol arra, hogy a jövőben többet kereshess. Ha megvan mennyit költesz és mennyit nyerhetsz rajta, akkor tudsz megtérülési időt számolni.


Bízom benne, hogy itt egy kicsit elgondolkodtál és zakatolnak a számok a fejedben. Mi jött ki? Megéri? Vágjunk bele! Vagy esetleg nem jók az eredmények? Ne csüggedj! Vannak nem számszerű előnyei is. Azzal, hogy készítesz egy webáruházat azt gondolod csak egy nagy virtuális termékektől roskadozó üzleted van? Tévedsz! Ezzel egy olyan felületet kapsz, ahol egyszerre tudsz kommunikálni a vevőiddel és cikkeket, tartalmakat tudsz megosztani. Hírlevéllel célzott hirdetéseket tudsz küldeni a meglévő vevőidnek és érdeklődőidnek. Egyenesen oda tudod adni a vevőd kezébe a linket, ami elvezeti őt ahhoz a termékhez, amit egy gombnyomásra megvehet. Az interneten és tőlünk sok segítséget kaphatsz hogyan indulj el.  

Ez sem elég? Rendben! Odaadod a partnerednek a névjegykártyád, aki ránéz és lát egy rendezett szépen kialakított lapot. Ez is része az első benyomásnak, de mi van akkor, ha nem is ez az első benyomás? Mielőtt találkoztatok ő már rákeresett az oldaladra és az alapján már a cégedről van elképzelése. Ha lát egy régi 10 éves oldalt vagy éppen meg sem talál, akkor a véleménye már részben kialakult. Egy szép designnal és egy mai követelményeknek megfelelő oldallal máris kedvezőbb kép alakul ki cégedről és ezáltal rólad is. Ez pénzért nem megvehető előny. Nem csak leendő vevőid nyűgözheted le, konkurenciád is irigykedve nézegetheti oldalad azon gondolkodva ő miért nem vágott bele.


 
Kíváncsi vagy még több hasznos információra a megvalósítással kapcsolatban?
Itt a következő cikkünk, ahol a technikai részét fogjuk bemutatni! Feltétlen olvasd el ezt is!
Ingyenes weboldal elemzés
Kíváncsi rá hogyan teljesít weboldala 2018-ban? Ingyen kielemezzük weboldalát és tanácsokat adunk esetleges újításokkal kapcsolatban!
Ingyenes weboldal elemzés
Ez az oldal cookie-kat használ. Ha az oldalon böngészik, akkor elfogadja, hogy a személyre szabott, maradéktalan minőségű tartalom érdekében az oldal cookie-k segítségét vegye igénybe. További információk Értem

Süti („cookie”) Információ

Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges.
A „sütiket” az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint az Európai Unió előírásainak megfelelően használjuk.
Azon weblapoknak, melyek az Európai Unió országain belül működnek, a „sütik” használatához, és ezeknek a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük.

1. „Sütik” használatának szabályzata

Ez a szabályzat a domain név weboldal „sütijeire” vonatkozik.

2. Mik azok a „sütik”?

A „sütik” olyan kisméretű fájlok, melyek betűket és számokat tartalmaznak. A „süti” a webszerver és a felhasználó böngészője közötti információcsere eszköze. Ezek az adatfájlok nem futtathatók, nem tartalmaznak kémprogramokat és vírusokat, továbbá nem férhetnek hozzá a felhasználók merevlemez-tartalmához.

3. Mire használhatók a „sütik”?

A „sütik” által küldött információk segítségével az internetböngészők könnyebben felismerhetők, így a felhasználók releváns és „személyre szabott” tartalmat kapnak. A cookie-k kényelmesebbé teszik a böngészést, értve ez alatt az online adatbiztonsággal kapcsolatos igényeket és a releváns reklámokat. A „sütik” segítségével a weboldalak üzemeltetői névtelen (anonim) statisztikákat is készíthetnek az oldallátogatók szokásairól. Ezek felhasználásával az oldal szerkesztői még jobban személyre tudják szabni az oldal kinézetét és tartalmát.

4. Milyen „sütikkel” találkozhat?

A weboldalak kétféle sütit használhatnak:

Elengedhetetlen munkamenet (session-id) „sütik”:

Ezek használata elengedhetetlen a weboldalon történő navigáláshoz, a weboldal funkcióinak működéséhez. Ezek elfogadása nélkül a honlap, illetve annak egyes részei nem, vagy hibásan jelenhetnek meg.

Analitikai vagy teljesítményfigyelő „sütik”:

Ezek segítenek abban, hogy megkülönböztessük a weboldal látogatóit, és adatokat gyűjtsünk arról, hogy a látogatók hogyan viselkednek a weboldalon. Ezekkel a „sütikkel” biztosítjuk például, hogy a weboldal az Ön által kért esetekben megjegyezze a bejelentkezést. Ezek nem gyűjtenek Önt azonosítani képes információkat, az adatokat összesítve és névtelenül tárolják. ( pl: Google Analitika)

Funkcionális „sütik”:

E sütik feladata a felhasználói élmény javítása. Észlelik, és tárolják például, hogy milyen eszközzel nyitotta meg a honlapot, vagy az Ön által korábban megadott, és tárolni kért adatait: például automatikus bejelentkezés, a választott nyelv, a szövegméretben, betűtípusban vagy a honlap egyéb testre szabható elemében Ön által végrehajtott felhasználói változtatások. Ezek a „sütik” nem követik nyomon az Ön más weboldalakon folytatott tevékenységét. Az általuk gyűjtött információkban lehetnek azonban személyes azonosító adatok, amelyeket Ön megosztott.

Célzott vagy reklám „sütik”:

Ezek segítségével a weboldalak az Ön érdeklődési körének leginkább megfelelő információt (marketing) tudnak nyújtani. Ehhez az Ön kifejezett belegyezése szükséges. Ezek a sütik részletes információkat gyűjtenek böngészési szokásairól.

5. Tartalmaznak a „sütik” személyes adatokat?

A legtöbb „süti” nem tartalmaz személyes információkat, segítségével nem azonosíthatók a felhasználók. A tárolt adatok a kényelmesebb böngészésért szükségesek, tárolásuk olyan módon történik, hogy jogosulatlan személy nem férhet hozzájuk.

6. Miért fontosak a „sütik” az interneten?

A „sütik” szerepe, hogy kényelmesebbé tegyék a felhasználók számára a böngészést, hiszen a böngészési előzmények révén állítja be a felhasználóknak a reklámokat, tartalmakat. A „sütik” letiltása vagy korlátozása néhány weboldalt használhatatlanná tesz. A letiltott vagy korlátozott „sütik” azonban nem jelentik azt, hogy a felhasználóknak nem jelennek meg hirdetések, csupán a megjelenő hirdetések és tartalmak nem „személyre szabottak”, azaz nem igazodnak a felhasználó igényeihez és érdeklődési köréhez. Néhány minta a „sütik” felhasználására:

7. Biztonsággal és adatbiztonsággal kapcsolatos tényezők.

A „sütik” nem vírusok és kémprogramok. Mivel egyszerű szöveg típusú fájlok, ezért nem futtathatók, tehát nem tekinthetők programoknak. Előfordulhat azonban, hogy más szándékkal (rosszindulattal) rejtenek el információkat a „sütiben”, így azok spyware-ként működhetnek. Emiatt a víruskereső és –irtó programok a „sütiket” folyamatosan törlésre ítélhetik.

Mivel az internet böngészésre használt eszköz és a webszerverek folyamatosan kommunikálnak, tehát oda-vissza küldik az adatokat, ezért ha egy támadó (hekker) beavatkozik a folyamatba, kinyerheti a „sütik” által tárolt információkat. Ennek egyik oka lehet például a nem megfelelő módon titkosított internet (WiFi) beállítás. Ezt a rést kihasználva adatokat nyerhetnek ki a „sütikből”.

8. A „sütik” kezelése, törlése

A „sütiket” a használt böngészőprogramokban lehet törölni vagy letiltani. A böngészők alapértelmezett módon engedélyezik a „sütik” elhelyezését. Ezt a böngésző beállításainál lehet letiltani, valamint a meglévőket törölni. Mindemellett beállítható az is, hogy a böngésző értesítést küldjön a felhasználónak, amikor „sütit” küld az eszközre. Fontos hangsúlyozni azonban, hogy ezen fájlok letiltása vagy korlátozása rontja a böngészési élményt, valamint hiba jelentkezhet a weboldal funkciójában is.

Cookie settings in Internet Explorer
Cookie settings in Firefox
Cookie settings in Chrome
Cookie settings in Safari Google Analytics & Privacy vagy Google Elvek és Irányelvek

9. További hasznos linkek

Ha szeretne többet megtudni a „sütik”-ről, azok felhasználásáról:

Microsoft Cookies guide
All About Cookies
Facebook cookies