Webáruház készítés lépésről - lépésre 3.rész

Sok dolgot említettem az előző két webáruház indításos cikkben, ami az induláshoz kell, most a mit NE TEGYÉL rész következik.
 
Hanyag piackutatás
Ha nem jól méred fel a piacot és a hozzá kapcsolódó jogi szabályozást, akkor kellemetlen meglepetésben lehet részed!
Ellenőrizd, hogy a termék/szolgáltatás, amit el akarsz adni, engedélyezett az adott országban.

Bizonyosodj meg róla, hogy el tudod adni. Készíts rá többféle forgatókönyvet. (Mennyi idő alatt tudod eladni? Tudod-e tárolni vagy folyamatosan megrendelni? Kik a Te vevőid és mi motiválja őket?)
Számold ki te mennyiért tudod eladni és mennyi hasznod lesz rajta! Olcsóbb-e esetleg a konkurencia? 

 
Széles termékpaletta, de nem minden!
Ne akarj eladni mindent! Lehet, hogy Te vagy a város legjobb kávégép eladója, a hobbid pedig az airsoftozás. Az elkészített webáruház a kávégépeid eladására lett létrehozva. Elég fura lenne két kávés termék után egy talpig álcázott kommandós képét látni egy airsoft fegyverrel.
A tervezésnél döntsd el milyen termékkategóriákat akarsz, mik azok amik elférnek egymás mellett.
Sok termék, több forgalom, több elérés. Ez igaz, de azt is vedd számításba, hogy azokat a termékeket raktározni is kell, megrendelni, csomagolni és kiszállítani. Persze ha van rá kapacitás és van egy jó szoftvered, amivel megkönnyítheted az adminisztrációt, mint pl.: a Vipintra ügyviteli rendszer, akkor meg tudod oldani.

 

Amatőr, esetleg félkész webshop
Ingyenes webshop motort használóknál gyakori probléma, hogy a minőség rovására megy a spórolás. Az oldal nem kereső- és felhasználóbarát. Túl sokáig tart a betöltés, feltűnő a színezése és még a végtelenségig sorolhatnám.
Ezekre figyelj oda, ne zsúfold túl. Eladni szeretnél minél kisebb ráfordítással? Ki nem? De nem ez a módja! Sajnos erre áldozni kell! Amikor jön egy lehetséges vevő, akkor ő első körben megnézi az oldalad és az alapján alkot egy véleményt. Nem az ISO minőségbiztosításod vagy a 2017-es okleveleid érdeklik, hanem az oldal kinézete és a termékek.
 
Kevés vagy rossz tartalom
Ha az ürességtől kong az oldalad, az nem fog bevételt hozni. A helyesírási hibák és a rossz minőségű képek nem építik ki a felhasználó bizalmát. Gyári leírás, másolt cikkek? Nem jó! A Google hátra rangsorol téged, ha más oldalakról szeded az anyagaid.
 

Kulcsszavak
Hiányzó vagy rossz kulcsszavak nem hoznak látogatót, vagy ha mégis, akkor el is kattintanak, mert nem ezt keresik. Miután elindult az oldalad érdemes lesz ránézni a Google Analytics-ben, ha magas a visszafordulási arány, akkor az emberek megtalálják az oldalad, de nem ezt keresik. Ilyenkor érdemes újradefiniálni a kulcsszavakat és/vagy a hirdetési kampányaid.

 

Nem reszponzív felületek
Minden eszközön jól kell megjelennie, ha szétcsúszik a kép vagy a gombokra nem lehet kattintani, akkor elmennek a lehetséges vásárlók. Sokszor lehet látni olyat, hogy a kép vagy szöveg kilóg a képernyőből, akár PC-n akár mobilon. Az ilyen oldalak arra engednek következtetni, hogy nem vagyunk profik, nem értünk az általunk forgalmazott termékekhez. Az ilyen luxust nem engedheti meg magának a kezdő webshop, a nagyobb és ismert oldalaknál pedig presztizsvesztés egy-egy ilyen hiba.
 
Felugró hirdetések, ajánlatok
Van egy akciód? Tedd ki bátran, de ha egyszer bezárta a felhasználó, akkor már többet ne jelenítsd meg felugró ablakként, mert nem érdekli. Ha folyamatosan elé ugrik, akkor ott fogja hagyni az oldalt és a számára érdekes dolgokat sem fogja elolvasni.
Kicsit olyan érzésem szokott lenni az ilyen agresszív hirdetésekkel, mintha a porszívó ügynökre rácsuktam volna az ajtót, de bemászik az ablakon. Majd miután újra kitessékeltem és visszamegyek a gépemhez, már ott ül a székemben és tolja elém a forradalmian új porszívót, ami még azt a koszt is eltünteti, ami majd a jövőhéten fog kerülni a szőnyegemre.